Søk

Kontakt

"*" indicates required fields

Har du spørsmål, forslag, klager eller ros til oss? Dine synspunkter er verdifulle for oss, positive som negative.

SMS Connect / SMS Gateway

Hvor lang tid tar det å komme i gang med å sende SMS

Hvis du abonnerer på en konto hos oss, kan du sende SMS fra datamaskinen din umiddelbart. Integrering av SMS-funksjonalitet i dagens systemer gjør at du kan operere om et par minutter. Selvfølgelig avhenger dette av hvilke funksjoner du velger å støtte i ditt eget system (som send senere, gruppeledelse, kontaktadministrasjon etc.)

Må jeg betale for en SMS som ikke kommer til mottakeren?

Hvis SMS-meldingen du har sendt, ikke kommer til serveren, trenger du ikke å betale for det. I tilfelle at din SMS kommer til vår server, men ikke når målet, kan det fortsatt bety at SMS har belastet noen av leverandørens nettverk og dermed har generert en kostnad for SMS Teknik. Så dessverre må du betale selv om SMS ikke kommer til mottakeren. I de fleste tilfeller kommer ikke SMS på grunn av at mottakerens datalager er fullt, telefonen er slått av eller telefonen ikke er dekket.

Hvorfor kommer ikke min SMS til mottakeren?

Vanligvis er dette fordi deres datalager er fullt, det mangler støtte der mottakeren / mottakeren er i øyeblikket, eller at telefonen er koblet fra.

Hvilke avsendere kan jeg bruke til mine SMS-meldinger?

Du velger hvilken avsender du vil ha for dine meldinger uten ekstra kostnader. SMS Teknik følger GSM-standarden og anbefaler at du bruker alfanumerisk avsender a-z A-Z 0-9 (3-11 tegn) eller numerisk avsender 0-9 (3-15 tegn). Hvis du bruker en alfanumerisk avsender, vil mottakeren ikke kunne svare på dine sendinger. Hvis du ønsker å sende 2-veis SMS, vennligst les vårt neste spørsmål for mer informasjon.

Er det mulig å svare på mine SMS-meldinger?

Det avhenger av hvilket avsendernavn du har valgt. Det er ikke mulig å sende en SMS til en navn for eksempel “SMSTeknik”, og det er like umulig å svare på en SMS med avsendernavn “SMSTeknik”. Så, for å kunne svare på en SMS, trenger du et numerisk avsendernavn. Hvis du ønsker at svaret skal sendes til en mobiltelefon, oppgir du mobilnummeret. Hvis du ønsker at svaret skal sendes til datamaskinen, gir du enten et langt nummer ex 4759xxxxxx (ekstra tjeneste 2-veis SMS er nødvendig)

Det er også mulig å motta SMS på en kort kode, for eksempel  26070 eller  71120/72120 for svenske respondenter (Tilleggstjeneste SMS Direkte eller kortkode nødvendig).

Vi tilbyr også muligheten til å bruke svarmodulen for SMS Gateway HTTP / S Post (ekstra tjeneste 2-veis SMS er nødvendig) og for SMS Connect Webbclient (svarmodul følger med). Svarmodulen setter et avsendernummer fra et sett med virtuelle numre. Svarmodulen er tilgjengelig med svenske, norske, finske, danske og britiske tall. For andre land er avsendernummer satt som svensk.

Hva er forskjellen mellom virtuelt nummer og svarmodul?

Virtuelt nummer er et langt nummer som brukes som avsender for å motta svar på sendt SMS, eller motta innkommende SMS, og det er koblet til en konto.

Svarmodulen vår velger utvalgte virtuelle numre tilfeldig fra en numre pool og bruker som avsender. Her kobles et svar innen 48 timer med automatisk til sendt SMS. Modulen er tilgjengelig med svensk, norsk, finsk, dansk og britisk lange numre.

Støtter tjenesten “å ä ö” i SMS?

Ja, SMS Connect gjør det. Hvis du bruker SMS Gateway XML, må du spesifisere tegntabellen (ISO-8859-1 eller UTF-8) i XML-dokumentet for at “åäö” skal fungere.

Hva betyr leveringsstatusen for sendt SMS?

Du kan se selv når den sendte meldingen kommer til mottakerens telefon. Når statusen til en sendt SMS er “levert” vet du at mottakeren mottok SMSen din. Hvis mottakertelefonen er slått av, står den sendte meldingen i kø for levering når telefonen slås på igjen. Tiden for forsøk på nytt hvor det forsøkes å levere SMS-en igjen, varierer avhengig av hvilken operatør mottakeren har, men er vanligvis i opptil 48 timer eller til TTL (Time To Live = SMS levetid) er utløpt.

Med SMS Connect-tjenesten kan du se leveringsstatus på historikksiden og i transaksjonsloggen. Kunder av vår SMS Gateway får fraktstatus sendt til dem.

Kan jeg sende SMS internasjonalt med SMS-tjenesten?

Det fungerer bra for de fleste land. Vi støtter over 150 forskjellige land rundt om i verden. For informasjon om et spesifikt land, vennligst kontakt oss.

Jeg får problem med karakterene &, <,>, ‘og“ når jeg sender XML?

Det er tegn som ikke kan brukes i XML-sammenhenger, så erstatt følgende tegn som nedenfor:

& = & amp;
<= & lt;
> = & gt;
“= & Sitat;
‘= & Apos;

Hvordan får jeg SMS-kreditter til kontoen min?

Det er forskjellige muligheter for å få SMS-kreditter. Du kan kjøpe en pott med SMS ved å legge inn en bestilling på nettet når du er logget på kontoen din på SMS Connect eller kontakte oss. Vi tilbyr også muligheten for å alltid ha SMS på kontoen gjennom autorefyll, velg et nivå for påfyll for eksempel med 500 SMS igjen en påfyll blir laget med 1000 SMS, vi sender ut et varsel når en påfyll blir utført. I noen tilfeller kan vi også tilby etterfakturering av sendt SMS / måned, noe som også betyr at det alltid er SMS på kontoen.

Outlook Mobile Service (OMS)

Hvordan installerer jeg Outlook Mobile Service (OMS)?

Det er enkelt å installere OMS som vil bli integrert i brukerne Microsoft Outlook-kontoen. Når en OMS-konto er opprettet, vil brukeren motta OMS-kontoinformasjon, en installasjonsveiledning og en brukerhåndbok for både versjon 2007 og 2010.

Fungerer OMS i alle versjoner av Microsoft Outlook?

Nei, dessverre, bare i Microsoft Outlook 2007 og 2010. I nyere versjoner har Microsoft fjernet tjenesten, men SMS Technology kan tilby Mail2SMS hvis du vil sende SMS fra andre versjoner av Outlook.

MMS Gateway

Kan jeg sende bilder, musikk og videoer?

Ja, du kan sende MMS gjennom vår MMS Gateway i forskjellige formater:

  • Bilder/ foto: .jpg, .gif, .bmp
  • Lyd: .mid, .wav, .mp3
  • Video:.3gp
Er det noen grense for hvor stort en MMS kan være?

Ja, en MMS-melding kan inneholde maksimalt 300 kB data inkl. Mva. ekstra data som overskrift, telefonnummer, data med protokoll for sending etc. Merk at noen eldre telefonmodeller bare takler 150 kB eller ikke støtter MMS i det hele tatt.

Kan jeg motta innkommende MMS?

Ja, vi tilbyr en tilleggstjeneste for vår MMS Gateway som gir deg en kort kode med prefix for innkommende MMS.

Premium SMS

Hvor mye kan jeg belaste via SMS?

I dag er det støtte for å belaste 0-200 SEK inkludert mva (sms-avgift er ikke inkludert) per innkommende SMS i Sverige. Hvis du har spørsmål om andre land, kan du kontakte oss for mer informasjon.

Hva er et prefiks og søkeord?

Prefix er et søkeord som forbinder en innkommende SMS med en bestemt kunde. Hver innkommende SMS sendt til en kort kode skal starte med et prefiks.

Ditt eget søkeord
Med ditt eget søkeord har du et søkeord som er lagt direkte til svenske kodenummer til din disposisjon (for eksempel 72120 “DEMO”). Da trenger du bare å angi det opprinnelige søkeordet og tekstmeldingen til ditt valg, for eksempel: “DEMO Her kommer teksten”. Merk, korte kodenummer er landsspesifikke.

Hvordan blir pengene fordelt mellom kunde, operatør og SMS Teknik?

SMS Teknik tilbyr et av markedets beste inntekter. Betalinger blir delt forskjellig avhengig av hvilken operatør du bruker, men du kan se inntjeningsnivået i Sverige her, SMS Teknik AB tar ingen faste kostnader, men tar en liten sum mens operatørene holder omtrent 30% -50% av inntektene . Dette betyr at hvis du belaster 100 SEK / SMS, vil inntektene være på 72 SEK inkludert mva eller ca 58 SEK uten moms.

Hva er Non-premium SMS?

Med ikke-Premium SMS har du de samme funksjonene som med Premium SMS, men du kan ikke lade innkommende SMS.

Hva må jeg tenke på når jeg vil lade innkommende SMS?

Du må følge oppførselsreglene, besøk nettstedene til Morganforum eller Etiska Rådet for å finne disse reglene. Fremfor alt må du være tydelig med informasjon om kostnadene ved SMS til kundene dine, samt kunngjøre hvordan de kan avslutte en tjeneste / medlemskap eller komme i kontakt med selskapet ditt osv.

Andre

Cookies

Dette nettstedet inneholder såkalte cookies. I henhold til loven om elektronisk kommunikasjon, som trådte i drift 25. juli 2003, skal alle besøkende på et nettsted som inneholder cookies, informeres om at nettstedet inneholder cookies, hva disse cookies brukes til og hvordan cookies kan unngås.

De cookies vi bruker er session-cookies, små tekstfiler som lagres på datamaskinen din, men forsvinner når du slår av datamaskinen. De gir oss ikke informasjon om deg, brukeren, og kan ikke formidle noe virus.

På SMS Tekniks nettsted gir cookies deg tilgang til funksjonalitet i SMS Tekniks tjenester. Hvis du ikke godtar bruken av cookies, kan du konfigurere nettleseren din til ikke å godta dem, men da vil du ikke kunne bruke SMS Tekniks nettsted og tjenester fullt ut.

Kan jeg prøve SMS Tekniks-tjenester før jeg bestemmer meg for å bli kunde?

Ja, hvis du fyller ut forespørselsskjemaet på hjemmesiden vår, vil vi kontakte deg og opprette en testkonto slik at du kan teste tjenestene du er interessert i helt gratis før du bestemmer deg.

Kan jeg få en konto hos SMS Teknik selv om jeg ikke representerer et selskap?

Nei, dessverre jobber vi bare med forretningskunder.

Trenger du hjelp?

Føler du deg usikker eller har du spørsmål? Kontakt meg eller noen av mine kolleger i Norge, så hjelper vi deg.

+47 38 60 31 75kontakt@smsteknik.no

SMS Teknik

Org.nr. 556644-7784
Bankgiro 5642-9673
BIC ESSESESS
IBAN SE95 5000 0000 0538 5105 1475